Liebherr mobilais celtnis uzbūvē Global Gate mākslas instalāciju Hamburgā

Pasaulē lielākā pārvietojamā mākslas instalācija Global Gate, kuras konstrukcijā izmantoti 37 jūras kravu konteineri, bija apskatāma Hamburgas ostā vienu mēnesi – no oktobra vidus līdz novembra vidum. Global Gate būvēšana un kronēšana tika veikta ar Hanzas celtņu nomas uzņēmuma Knaack-Krane tehnikas parka jaunāko papildinājumu – Liebherr LTM 1230-5.1 mobilo celtni.

Pārvietojamā mākslas instalācija Global Gate sastāv no jūras kravu konteineriem un tika uzbūvēta slaveno Brandenburgas vārtu* formā. Tā aizņem 2000 kvadrātmetru platību un kalpo kā milzīga platforma mākslas darbu izstādīšanai, piedāvājot māksliniekiem iespēju izlikt savus darbus publiskai apskatei ārpus izstāžu telpām. 

Global Gate tika kronēta ar četriem Ottifant-iem – multiplikācijas filmu ziloņiem mākslinieka Oto Volksa (Otto Waalkes) komiskajā stilā, un uz šīs instalācijas ir apskatāms liels skaits viņa mākslas darbu.

Global Gate būvēšana un kronēšana tika veikta ar Hanzas celtņu nomas uzņēmuma Knaack-Krane tehnikas parka jaunāko papildinājumu – Liebherr LTM 1230-5.1 mobilo celtni. Mākslinieks Oto Volkss un mākslas kurators Markuss Šēfers (Marcus Schäfer) vēroja procesu klātienē. 


Attēlā: Mākslinieks Oto Volkss (Otto Waalkes) un mākslas kurators Markuss Šēfers (Marcus Schäfer) vēro Global Gate būvniecību.

Pasaulē lielākā pārvietojamā mākslas instalācija Global Gate, kuras konstrukcijā izmantoti 37 jūras kravu konteineri, bija apskatāma Hamburgas ostā vienu mēnesi – no oktobra vidus līdz novembra vidum. Ar šo instalāciju mākslas kurators Markuss Šēfers vēlējās radīt platformu, ar kuras palīdzību mākslinieki varētu savus darbus parādīt plašākai publikai ārpus tradicionāli ierastās vides – muzeju un mākslas galeriju telpām. Pēc pieturām Dubaijā un Frankfurtē, Golden Gate atceļoja uz Hamburgu, lai ar lozungu: Sveika, Hamburga! – Sveiks Oto! (Hello Hamburg! – Hallo Otto!) parādītu plašākai publikai vācu komiķa un mākslinieka Oto Volksa gleznas. Liebherr LTM 1230-5.1 mobilais celtnis sakrāva konteinerus Brandenburgas vārtu formā, un instalācijas pašā augšā, 20 metru augstumā, novietoja četru Ottifant-u kvadrigu**, kuru komiskā stilā projektējis mākslinieks Oto Volkss.


Instalācijas būvēšana, ieskaitot mākslas darbu izvietošanu uz tās, aizņēma četras dienas. Ūdens tuvums, nelīdzens virsmas segums un spēcīgi vēji – pateicoties atklātajai atrašanās vietai tieši pie kruīzu centra Altona, instalācijas Global Gate būvēšana prasīja precizitāti plānošanā, loģistikā un tehnoloģijās. Lai uzbūvētu šo mākslas darbu, Liebherr celtnis bija aprīkots ar 22 tonnām balasta un tā strēle bija izbīdīta līdz 48 metriem. “Šis 5-asu LTM 1230-5.1 ir lielisks papildinājums mūsu Liebherr celtņu parkam. Šādu mobilo celtni ar garo strēli ir īpaši ērti izmantot būvniecības celtņu montāžai”, stāsta uzņēmuma Knaak-Krane celtņu operators Uve Šulzs (Uwe Schulz).

Attēlā: Liebherr LTM 1230-5.1 celtņa operators Uve Šulzs (Uwe Schulz) 

Lai nodrošinātu instalācijas stabilitāti, katrs no 3.9 tonnas smagajiem konteineriem tika piepildīts ar smiltīm, lai svērtu 15 tonnas. Papildus balastam – lai instalācija izturētu arī vētras brāzmas – apakšējā rindā esošie konteineri tika nostiprināti ar piemetinātiem balstiem, kuros bija ūdens tvertnes. Ar centimetru precizitāti sakrautie konteineri tika saskrūvēti kopā un pārklāti ar alumīnija rāmi, kura kopējais garums bija 980 metri, un pie tā tika piestiprināti baneri ar Oto Volksa darbiem.

Knaack-Krane un Hüffermann Group

Knaack-Krane ir Vācijas ziemeļos bāzēts uzņēmums, kas ietilpst Hüffermann Group uzņēmumu grupā un nodrošina celtņu pakalpojumus liela mēroga celtniecības projektos un būvobjektos gan Vācijā, gan citās Eiropas valstīs. Ar savu moderno tehnikas parku, kurā ietilpst dažādi mobilie un kāpurķēžu celtņi, Liebherr torņa celtņi, iekrāvēju celtņi, darba platformas, mini-celtņi un cita tehnika, uzņēmums darbojas kā pilna servisa celtņu un lieljaudas loģistikas pakalpojumu sniedzējs. 

Liebherr-Werk Ehingen GmbH

Uzņēmums Liebherr-Werk Ehingen GmbH ir vadošais mobilo un kāpurķēžu celtņu ražotājs, kura produktu klāstā ir mobilie celtņi sākot no 2-asu 35 tonnu celtņiem līdz 9-asu lieljaudas celtņiem ar 1200 tonnu celtspēju. Režģa strēles mobilie un kāpurķēžu celtņi nodrošina celtspēju līdz 3000 tonnām. Pateicoties universālajām strēles sistēmām un plašajam papildaprīkojuma klāstam, tos var redzēt strādājam būvlaukumos visā pasaulē. Liebherr Ehingenes rūpnīcā, kur šie celtņi tiek ražoti, strādā ap 4300 darbinieku, un plašais servisa atbalsta tīkls visā pasaulē garantē klientiem augstu Liebherr mobilo un kāpurķēžu celtņu pieejamību.

_________________________________

* Brandenburgas vārti ir bijušie Berlīnes pilsētas vārti, kas 18. gadsimta beigās tika pārbūvēti kā neoklasicisma triumfa arka, un pašlaik tas ir viens no pazīstamākajiem Berlīnes un visas Vācijas simboliem. Tie atrodas Berlīnes centra rietumos,  netālu no šiem vārtiem atrodas Reihstāga ēka. Brandenburgas vārtus uzcēla no 1788. līdz 1791. gadam, projekta arhitekts ir Karls Gothards Langāns (Carl Gotthard Langhans). Pēckara sadalītajā Vācijā vārti nebija pieejami un tika izolēti, jo atradās pie Berlīnes mūra. Tāpat Brandenburgas vārti bija attēloti uz Vācijas markām un ir attēloti uz Vācijas eiro monētām. Brandenburgas vārtu vēsture ir saistīta ar Napoleona karu beigām un prūšu karaspēka atgriešanos pēc Parīzes ieņemšanas 1814. gadā caur Brandenburgu uz Berlīni. Katru gadu 11. augustā šeit tiek svinēta Konstitūcijas diena. Līdz dzelzs priekškara atvēršanai un Berlīnes mūra nojaukšanai 1989. gada 9.–10. novembrī vārti atradās uz robežas starp Austrumberlīni un Rietumberlīni, līdz ar to Brandenburgas vārtus joprojām uzskata par simbolu, kas atspoguļo Vācijas un Eiropas dalījuma pārvarēšanu. 

**Kvadriga – rati vai vezums, kurā iejūgti četri zirgi. Šāda tipa pajūgi tika izmantoti Romas impērijas zirgu skriešanas sacīkstēs, un šī tradīcija tika pārmantota no senatnes olimpiskajām spēlēm. Saukti arī par kaujas vai kara ratiem. Kvadriga ir ļoti izplatīts mākslas sižets kopš senatnes, jo tas simbolizē dievu (dievību) vai varoņu goda braucienu. Bija Slavas kvadrigas kā triumfu simboli, kur pajūgu vadīja Uzvaras vai Likteņa dieviete. Tīri mākslas nozīmē, kvadrigas vadīja Apolons vai Febs, simboliski izdzenājot Nakti un izstarojot gaismu. Ar kvadrigām vaiņagotas arī vairākas Triumfa arkas, tai skaitā Ģenerālā Štāba arka St. Pēterburgā, Brandenburgas vārti Berlīnē, teātru un parlamentu ēku frontoni. Jēdzienu par kaujas Slavas ratiem izmanto arī poētiskā vai pārnestā nozīmē. Par zināmu kvadrigas līdzinieku latviskajā izpratnē var uzskatīt četrjūgu. 

Dalīties ar rakstu

Žurnālists

Žurnāls Industrija

Saistītie raksti