UNICONTROL – Viegli lietot. Labākais klientu atbalsts. Saprātīga cena.

Ar Latvijā pirmo Unicontrol 3D mašīnkontroles sistēmu ekskavatoriem iepazīstina, un par tās priekšrocībām, salīdzinot ar citu zīmolu uz tehnikas uzstādāmām (t.s. "aftermarket") 3D mašīnkontroles sistēmām, stāsta  Unicontrol Reģionālais tirdzniecības pārstāvis Austrumeiropas valstīs Pjotrs Staņiševskis (Piotr Staniszewski).

Stāsta Pjotrs Staņiševskis, Unicontrol Reģionālais tirdzniecības pārstāvis Austrumeiropas valstīs.



Unicontrol ir t.s. "aftermarket" 3D sistēma, pašreiz mums nav vienošanās ar kādu no tehnikas ražotājiem par mūsu sistēmas 
integrēšanu kādā tehnikas vienībā. Unicontrol strādā pēc līdzīga principa, kā citu ražotāju 3D sistēmas – tās sastāvā ietilpst 2 GNSS antenas, daži sensori un centrālais dators.
Tā ir pilnvērtīga 3D sistēma, un tas nozīmē – operators to ieslēdz, 
redz tehnikas vienības atrašanās vietu, precīzas koordinātas, viņš var augšupielādēt sistēmā projekta datus, vai izveidot sistēmā pats savu projektu, un sākt strādāt. Nav nepieciešamas nekādas papildus darbības, nekādi sarežģīti iestatījumi – Jūs ieslēdzat sistēmu un sākat strādāt.

Unicontrol var uzstādīt uz jebkuras tehnikas, pat uz kompaktajiem modeļiem, tajā 
skaitā uz tehnikas ar īpašu komplektāciju. Kas attiecas uz satelītu pārklājumu – Unicontrol uztver visu pieejamo satelītu zvaigznāju signālus – GPS, Galileo, Glonass un Beidou. Šodien pozicionēšanas laikā bija pieejami 36 satelīti, un no tiem mēs izmantojām kādus 16 – 24.

Kas attiecas uz sistēmas aparatūru (t.s. hardware) – Unicontrol sastāv no standarta komponentēm. Iespējams, Jūs esat pamanījuši, ka šobrīd joprojām lielai daļai tehnikas un aprīkojuma ražotāju ir sarežģījumi ar piegādēm, jo pietrūkst komponenšu – rūpnīcas nespēj saražot pietiekamu daudzumu sensoru un displeju, līdz ar to klientiem nākas gaidīt vairākas nedēļas, vai pat mēnešus. Mūs tas neietekmē, jo mēs izmantojam standarta komponentes, piemēram – standarta sensorus, kas tiek ražoti ASV un ir ļoti labas kvalitātes, bet standarta produkts. Tas pats attiecas uz planšeti – mēs izmantojam standarta Samsung planšeti, kuru nepieciešamības gadījumā jebkurā laikā var aizstāt ar kādu citu.



Un, raugoties no lietotāja viedokļa, atšķirība no konkurentu sistēmām ir tāda, ka Unicontrol lietotājs nepieciešamības gadījumā var 
šo planšeti vienkārši atvienot un izkāpt ar to no kabīnes, saglabājot savienojumu ar tehnikas vienību. Tas ir īpaši ērti tad, ja ir nepieciešams augšupielādēt sistēmā projektu, vai veikt kalibrēšanu – nav jālēkā iekšā kabīnē un ārā no tās, var vienkārši atvienot planšeti, paveikt visu, kas nepieciešams ārpus kabīnes, jo planšete visu laiku ir savienojumā ar tehniku. Cik man zināms, visiem lielākajiem līdzīgu 3D sistēmu ražotājiem šāda iespēja nepastāv – displeji ir fiksēti kabīnē, un tiem ir arī pastāvīgi jābūt pieslēgtiem pie elektrības padeves lai tie darbotos, bet mūsu izmantotajā planšetē ir baterijas. 

Taču galvenais, ar ko Unicontrol atšķiras no pārējām līdzīgām sistēmām – to ir ļoti viegli apgūt un ar to ir ļoti vienkārši strādāt
Tas patiešām ir ļoti vienkārši un viegli. Ir virkne funkciju, kuras mēs varam ieslēgt vai izslēgt, atkarībā no katra reģiona klientu vajadzībām. Piemēram – varbūt klienti Vācijā izmanto tādas funkcijas, kuras klientiem Latvijā nav nepieciešamas, vai otrādi, tad – kādēļ lai mēs tās aktivizētu visiem operatoriem visās valstīs? Kādēļ lai operators apgūtu tādu funkciju, kādu viņš nekad neizmantos? Mēs piedāvājam iespēju šo sistēmu pielāgot pēc nepieciešamības – katrai valstij, katram klientam, veicamajam darbam, pat tehnikas vienības izmēram.


Atkarībā no tehnikas vienības veida un izmēra, Unicontrol sistēmas uzstādīšana aizņem kādas 5-6 stundas, un kalibrēšana kādas 2-3 stundas. Būtībā tehnikas vienību var aprīkot ar Unicontrol vienas dienas laikā. Gadījumos, kad tehnikas vienība ir ļoti sarežģīta, sistēmas uzstādīšana var aizņemt 2 dienas vienkārši tādēļ, ka cilvēki nogurst. Un reizēm tās var būt divas speciālistu grupas – viena grupa uzstāda sistēmu, otra to kalibrē.

Sistēmas uzstādīšanas un kalibrēšanas procesā vienmēr ietilpst arī operatora apmācība, un, ja tā ir pirmās Unicontrol sistēmas uzstādīšana konkrētajā valstī, tad mēs veicam arī pilnīgu sistēmas adaptāciju – pielāgojam to klientu vajadzībām attiecīgajā valstī. Piemēram, Latvijas gadījumā – gan t.s. sistēmas interfeiss, gan lietotāja rokasgrāmata ir latviešu valodā, lai operatoram būtu daudz ērtāk.


Unicontrol joprojām ir neliels uzņēmums, tādēļ visi lēmumi tiek pieņemti ātri, nav apjomīgu procedūru un mēs varam būt elastīgi attiecībā uz tiem risinājumiem, kādus piedāvājam saviem klientiem. Ja kādam klientam ir nepieciešama jauna funkcija un, ja tas ir steidzami, mēs varam to paveikt tiešām ātri. Runājot par sistēmas pielāgošanu Latvijas apstākļiem – pēc tam, kad saņēmām sistēmas interfeisa tulkojuma failu, mēs latviešu valodu iestrādājām 2 dienu laikā. Tas ir patiešām ātri un atspoguļo mūsu uzņēmuma darba tempu.

Mums ir uzticama klientu atbalsta komanda, kas pieņem telefona zvanus, sniedz atbalstu tiešsaistē un attālināti, lai klientu tehnikas vienības strādātu bez pārtraukuma. Visi diagnostikas dati, kurus sistēma ir uzkrājusi, glabājas iCloud platformā, tādēļ, kad Unicontrol atbalsta inženieris pieslēdzas tehnikas vienībai, viņš redz pilnu diagnostikas ainu. Mūsu pieredze rāda, ka 90% no kļūdām, kādas rodas 3D sistēmu darbībā, ir t.s. "human error", jeb cilvēka faktors – parasti operators ir vienkārši kaut ko nospiedis uz displeja, vai nu aiz nezināšanas, pārskatīšanās, vai arī, gribēdams kaut ko izmēģināt, un pēc tam mašīna ir apstājusies. Tādos gadījumos vienkārši ir jāzvana atbalsta komandai un jāsaka – "mašīna pārstāja strādāt, bet es nezinu, kāpēc". Atbalsta inženieris var peislēgties tehnikas vienībai, pārbaudīt pēdējos pieejamos uzstādījumus, noskaidrot, kad mašīna pārstāja strādāt, varbūt atjaunot sistēmas uzstādījumus, vai pārbaudīt signāla precizitāti. Tas ir attālinātais atbalsts. Otra iespēja ir attālinātā pieslēgšanās – atbalsta inženieris var attālināti strādāt sistēmā, gluži tāpat, kā operators. Arī tas ir svarīgs moments. Ja sistēma pati par sevi ir līdzīga citām 3D sistēmām, bet mēs varam būt labāki ar to atbalstu, kādu sniedzam saviem klientiem – ātrāk atbildēt un ātrāk reaģēt – tad tā ir mūsu priekšrocība.


Vai Latvijā šo klientu atbalstu nodrošinās vietējais Unicontrol pārstāvis? 
Vietējais pārstāvis nodrošina primāro atbalstu – Level 1, jeb – pirmajā līmenī. Gadījumā, ja vietējam pārstāvim nav nepieciešamo zināšanu vai pieejas, lai atrisinātu kādu jautājumu, tad nākamais, Level 2 (otrā līmeņa) atbalsts, ir Unicontrol klientu atbalsta komanda. Tā ka – jā, primāri klientu atbalstu nodrošina vietējais Unicontrol pārstāvis – gan valodas, gan sistēmas lokalizācijas dēļ, utt. Mūsu atbalsta komanda runā vairākās valodās, taču saziņu pilnīgi visās valodās mēs nevaram nodrošināt – ja runājam par Austrumeiropu, tad mums ir speciālisti, kas pārvalda slovāku, ungāru, rumāņu un serbu valodas, taču latviešu valoda šobrīd nav pārstāvēta. Es uzskatu, ka valodai ir ļoti liela nozīme, un tieši tādēļ klienti zvana vietējam pārstāvim, kurš nepieciešamības gadījumā sazinās ar Unicontrol klientu atbalsta komandu Dānijā. 

Vai Unicontrol klientu atbalsts ir pieejams 24/7?
Nē, šobrīd kā standarta pakalpojums 24/7 klientu atbalsts nav pieejams. Līdz šim tas nav bijis nepieciešams, pie tam – pasaulē ir patiešām ļoti maz tādu objektu, kuros darbs norit visu diennakti un septiņas dienas nedēļā. Jebkurā gadījumā – ja tāda vajadzība rastos, tas ir iespējams – mēs šādu atbalstu varam aktivizēt. Tā ir viena no mūsu priekšrocībām – lēmumu pieņemšanas ātrums, kas padara mūs unikālus. 

Kādi ir nosacījumi tehnikas vienībai, lai uz tās varētu uzstādīt Unicontrol sistēmu? 
Vienīgais nosacījums – lai uz mašīnas pietiktu vietas sensoriem, un uz jumta pietiktu vietas GNSS antenām, jeb uztvērējiem. Unicontrol sensori nav liela izmēra, novietot tos uz vidējās klases ekskavatora nav nekādu problēmu. Taču uz mazākām tehnikas vienībām varētu būt grūtības atrast tiem piemērotu vietu – īpaši kabīnē, vai kausa tuvumā – piemēram, novietot sensoru uz kausa stiprinājuma tā, lai būtu iespējams arī uzstādīt sensora aizsargu. Nekādu citu nosacījumu nav – mēs varam uzstādīt Unicontrol uz jebkura veida un jebkura izmēra tehnikas vienībām – uz ekskavatoriem, frontālajiem iekrāvējiem, buldozeriem, skrēperiem, riteņu un kāpurķēžu kompaktiekrāvējiem, pat uz universālajiem iekrāvējiem, kur tas būs patiešām ļoti vienkārši.




Kā Jūs teiktu – kādām īpašībām ir jāpiemīt operatoram, lai viņš varētu strādāt ar šādu mašīnkontroles sistēmu? 
Šis ir ļoti labs jautājums. Jūs būtu pārsteigti, uzzinot, cik progresīvi un zinoši 3D mašīnkontroles sistēmu izmantošanā dažkārt ir operatori – viņi skaidri zina, kas viņiem nepieciešams, ko viņi grib, precīzi izvēlas un pārvalda svarīgākās funkcijas. Viņi netērē laiku mazāk svarīgajam un patiešām spēj lietot šo sistēmu tā, kā to ir paredzēts lietot. Galvenā īpašība, kas operatoram ir nepieciešama – viņam ir jābūt atvērtam tehnoloģijām. Sistēma ir patiešām viegli saprotama, atbilstošā valodā, tā ka operators var izlasīt visu informāciju gan uz ekrāna, gan rokasgrāmatā, viņam vienkārši ir jāgrib to apgūt.

Parasti, tiklīdz operators sāk ar šo sistēmu strādāt un saprot, ka tas ir patiešām vienkārši – ka viņam ir vieglāk strādāt, ka viņš 
var sekot projektam, var redzēt atzīmes, projekta robežas un visus slīpumus – viņš grib tā arī turpināt. Bet viņam ir jābūt atvērtam tehnoloģijām. Esmu sastapis arī pietiekoši daudz tādu operatoru, kuri pat nevēlas mēģināt, viņi saka – es savu darbu paveicu bez jebkādām sistēmām. Tāpat, ir arī tādi operatori, kuri baidās no tā, ka 3D sistēma seko viņa darbībām, fiksē un saglabā datus par to, kas dienas laikā objektā ir darīts – jo to sistēma tiešām dara. Taču sistēma seko vienīgi darba precizitātei, jo tas ir nepieciešams darba uzskaitei – lai varētu analizēt darba gaitu. Ir labāk, ja pieļautās kļūdas var atklāt savlaicīgi – jo ātrāk, jo labāk – un izlabot uzreiz, lai nebūtu jāatgriežas objektā vēlreiz. Un ir labāk, ja darba uzskaiti var veikt digitāli, nevis uz papīra, veicot mērījumus pēc darba pabeigšanas – tas ietaupa gan laiku, gan naudu.


Kura veida industriālās tehnikas vienības, Jūsuprāt, ir tās, kuras visbiežāk tiek aprīkotas ar Unicontrol 3D sistēmu?  
Es teiktu, ka tie ir ekskavatori, un klase... faktiski bez ierobežojuma. Lielākā mašīna, kuru mēs esam aprīkojuši ar Unicontrol 3D sistēmu, bija 120-tonnīgs ekskavators Polijā – tā bija specifiska tehnikas vienība, specifiskam pielietojumam, aprīkota ar ļoti garu izlici, kas izskaidro tās iespaidīgo svaru. Savukārt, mazākais bija 2.3-tonnīgs mini-ekskavators. Mēs uzstādam Unicontrol 3D sistēmu arī uz riteņu ekskavatoriem – nākamajā nedēļā plānojam pirmo uzstādīšanu Slovākijā, un tā ir samērā sarežģīta tehnikas vienība – ar divdaļīgo strēli un tiltrotatoru, tā ka arī mašīnkontroles sistēmas uzstādīšana nebūs vienkārša.

Ja Jums būtu jānosauc 3 galvenie iemesli, kādēļ man kā klientam būtu jāizvēlas Unicontrol 3D sistēma, nevis Leica, Trimble vai Topcon 3D t.s. aftermarket sistēmas – ko Jūs teiktu? 
Viegli lietot. Labākais klientu atbalsts. Saprātīga cena.

Dalīties ar rakstu

Žurnālists

Elīna Treimane

Saistītie raksti